Mina klader luktar rok..

Idag har vi varit med i skolan och lzssnat pa nagra presentationer och lart oss lite czech. Jag satt bredvid Linda nar vi gick igenom alla halsningsfraser sa vi/hon satt och storde sig pa att det var sa likt polskan fast lite mer avskalat.
Det ar det jag tycker ar kul med att kunna lite av varje sprak for man kommer alltid ha anvandning for det nagon gang som nu. Vem hade trott att jag skulle ha anvandning av polska i Tjeckien??
Senare pa dagen sa gick vi till en liten tysk affar som heter DM och dar har dem massor av olika ansiktsprodukter harprodukter parfumer mm sa jag kopte faktiskt en kokosnotsdeodorant som bara kostadade 29tjeckiska kronor vilket motsvara ungefar 11,50SEK Thats AWSOME..

Nu har jag precis kommit hem fran ett bowlingstalle dar klassen har bowlat och haft det trevligt, jag bowlade inget alls for att jag hatar bowling men det var kul anda att kolla och bara umgas med folket fran klassen. Nagot som dock inte ar like trevligt ar att mina klader lukter rok for att man fick roka dar inne och det satt en massa folk och rokte
sa allas klader luktar rok och jag vill inte att min vardefamilj ska tro att jag roker sa jag gick direkt och bytte klader och nu forsoker jag hitta ett stalle dar jag kan vadra mina klader... Jag ska iallafall ga och lagga mig ungefar nu for jag loggade bara in for att skriva med min mamma och hon har loggat ut nu och jag behover somn till imorgon for da ar det upp klockan som galler sa TSCHUSS

Btw sa traffade vi borgmestarinnan idag och nar vi skulle hem fran bowlingen sa tappade vi bort oss XD

precis sa har ser det ut i Chotěboř

osnkar man hade en san har i fickan! (har precis lar mit att gora ! och paranteser!;)

Kommentarer

What do YOU think:

And you call yourself:
Remember me...

E-mail: (It will not show)

URL/If you got a blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0