Don't blame me cause I'm lazy

Jag har funderat över det här med att vara lat och jag har kommit fram till att det borde vara något medfött för är man lat så försvinner det inte och ingen människa som inte är lat förstår det. Jag tillexempel är en lat person och det är ingen sämre egenskap än någon annan tycker jag, men en person som inte är lat ser det som ett jättestort problem, jag orkar inte stressa till bussen betyder ta en annan buss för mig men för en icke lat person betyder det: Nu kommer du försent och du bryr dig inte ett dugg varför anstränger du dig aldrig? Det irriterar mig att du inte skyndar dig.
Här ser man klart och tydligt att det inte är jag som en lat person som blir utsatt för att ickelat personen inte förstår och det här händer mig mer än ofta. När jag gick runt och tänkte på det så insåg jag att det är vi lata personer som kämpar hårdast av alla, vi lata personer har också drömmar men vi måste kämpa inte bara mot andra människor inte bara mot hinder inte bara mot fåra familjer utan mot får natur. Kalla mig egoistisk om du vill jag bryr mig inte för när vi lata människor måste göra något vi inte vill så tar det dubbelt så mycket kraft från oss och ingen icke-lat person förstår det. Folk som får MVG+ i varenda grej i skolan tror att vi lata personer inte bryr oss men saken är den att vi måste kämpa like mycket för et VG-/G+ som ett MVG+ barn måste kämpa för deras MVG, såklart säger jag inte att det inte finns folk som är lata som har MVG i allt men dom personerna är född med det in other words dom är född smart.
Man kan tro att jag sitter här och ljuger för att jag själv sitter i latsittsen men det här är hundra procent sant, jag kan lova dig att om en t.ex. MVGperson skulle kämpa lika mycket som jag, inte bara i skolan utan i allmänhet så skulle den där personen ha MVG+upphöjt i 10 och det är åter igen inte för att jag tycker att jag förtjänar MVG i varenda ämne utan för att jag vet att för en lat person som mig är det tyngre att tänka på skolan på en helg än att cykla en mil med en sumobrottare i bak. Jag hoppas du tar det jag har skrivit på rätt sätt och om du nu skulle påsta att detta INTE är sant så har jag världens bästa förklaring: DU ÄR INTE LAT.  
And btw; jag hatar folk som stressar för att få allt perfekt som kallar sig själva lat när de sover-.-

Kommentarer
Postat av: viktoria.

det stod lat väldigt många gånger så det snurrade lite i skallen efter ett tag (;

2010-06-24 @ 16:14:59
URL: http://viktoriaolsson.blogg.se/

What do YOU think:

And you call yourself:
Remember me...

E-mail: (It will not show)

URL/If you got a blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0